Partij voor het Noorden zegt vertrouwen op in Hans Alders

De Partij voor het Noorden heeft het vertrouwen in Nationaal coördinator Groningen (NCG) Hans Alders opgezegd. De Provinciale inbreng op het Meerjarenprogramma van Hans Alders is minimaal geweest. Daarnaast laat het Meerjarenprogramma keer op keer vertragingen zien en afspraken die niet worden nagekomen.

Druppel die de emmer heeft doen overlopen zijn berichten dat de firma Witteveen + Bos 1500 gedupeerden nog niet heeft geïnformeerd over de definitieve schade afwijzing. De schade zou niet aardbeving gerelateerd zijn en daarom categorisch worden afgewezen.

Het gaat om 1500 gedupeerden buiten de zogenaamde niet wetenschappelijk vastgelegde contourenlijnen.

Het achterhouden van de afwijzingen heeft mogelijk te maken met de landelijke verkiezingen op 15 maart.

Ook Jurrie Nieboer, fractievoorzitter van de Partij voor het Noorden in Oldambt maakt zich grote zorgen over de positie van gedupeerden in de buitengebieden.         De contourlijnen zorgen ervoor dat gedupeerden niet serieus worden genomen door Centrum Veilig Wonen.

De Partij voor het Noorden krijgt steeds meer het gevoel en concrete aanwijzingen dat het Ministerie van Economische zaken, De NAM en Nationaal Coördinator Hans Alders achter gesloten deuren afspraken met elkaar maken. Afspraken die in het nadeel werken van de Groningers.