Partij voor het Noorden wil niet mee met werkbezoek naar Brussel vanwege het coronavirus.

De fractie van de Partij voor het Noorden heeft besloten om niet mee te gaan naar het werkbezoek van onder andere Groninger Statenleden naar Brussel op 19 en 20 maart aanstaande vanwege het coronavirus. Doel van het werkbezoek is een bezoek aan het Europarlement in Brussel, maar dit parlement blijkt de komende weken afgesloten voor bezoek zoals onlangs is gemeld in het artikel in het Dagblad van het Noorden van 2 maart j.l. juist vanwege de risico’s rond het coronavirus.’

De Partij voor het Noorden vindt het niet gepast te gaan nu de doelen van het werkbezoek, namelijk een bezoek aan het Europees parlement geen doorgang kan vinden. De voltallige fractie heeft om deze reden en de discussie over het coranavirus besloten niet te gaan.

De partij wil wel graag de statenleden uit onder andere Drenthe, Friesland en de Duitse collega's ontmoeten, maar zal dat op een ander moment en in het Noorden organiseren.

Artikel Dagblad van het Noorden

Foto: Provincie Groningen

Partij voor het Noorden: ‘Duitse terughoudendheid bij investeren in spoorwegen is zorgelijk’

De fractie van de Partij voor het Noorden in de provinciale Staten van Groningen heeft aan het college schriftelijke vragen gesteld over prioritering van het spoor richting Duitsland (Wunderline).

Lekkages van pekel en diesel: experts wijzen op risico's zoutwinning in Veendam

De fractie van de Partij voor het Noorden in de Provinciale Staten heeft 12 schriftelijke vragen gesteld aan het College omtrent het risico op diesellekkage en drinkwater in bodemlagen naar aanleiding van de aanvraag van het nieuwe winningsplan van Nedmag. De Partij voor het Noorden maakt zich zorgen over de veiligheid van het zoutwinningsgebied voor de bewoners en de drinkwater voorzieninge…