Partij voor het Noorden: Verontwaardiging over keuze Shell als waterstofleverancier voor nieuwe bussen

Waarom gaat uitgerekend Shell de waterstof leveren voor de nieuwe bussen van Qbuzz? De Partij voor het Noorden (PvhN) stelt hierover vragen aan het college van Gedeputeerde Staten.

De partij zegt dat op sociale media 'grote onrust' is ontstaan over de keuze voor Shell. Het concern wordt immers door veel Groningers gezien als medeverantwoordelijke voor de mijnbouwschade door gaswinning.

Shell kreeg onlangs de opdracht voor het leveren van de waterstof voor de twintig nieuwe bussen die het OV-bureau aanschaft. Dat gebeurde na een aanbestedingsprocedure.

Onrust en verontwaardiging

De PvhN zegt begrip te hebben voor de onrust en verontwaardiging onder Groningers. ,,Het is duidelijk dat met deze keuze volledig voorbij wordt gegaan aan de gevoelens van een grote groep mensen in de provincie Groningen.''

De partij wil onder meer van GS weten of het college het gepast vindt om zaken te gaan doen met een bedrijf dat mede-veroorzaker is van een nijpende situatie waarin veel inwoners zich bevinden. Ook wil de PvhN of het college erkent dat de keuze voor Shell niet zo'n gelukkige is en wat eigenlijk de redenen zijn geweest om voor het concern te kiezen.

Gezinsbode

Foto: Wikipedia

Woordvoering fractievoorzitter over moties 'Zonneladder in de Zon' en 'Provinciale visie datacenters'

Het was een interessante dag in de Provinciale Staten afgelopen woensdag: de Statenleden konden stemmen over verschillende moties, waaronder twee van …