Meer promotie aan bedrijfsterreinen.

De Partij voor het Noorden wil dat Oldambt haar braakliggende bedrijfsterreinen zichtbaarder te koop aan gaat bieden. Dat kan met duidelijk zichtbare bebording langs de A7.
De Partij voor het Noorden wil dat Oldambt haar braakliggende bedrijfsterreinen zichtbaarder te koop aan gaat bieden. Dat kan met duidelijk zichtbare bebording langs de A7. Raadslid Mark Kalse kwam op het idee naar aanleiding van een bezoek aan Lemmer. Tijdens die rit vielen hem de vele, enorm grote borden langs deze snelweg op met aanprijzingen van de diverse beschikbare bedrijventerreinen en/of bedrijfsgebouwen in de diverse Gringse en Friese gemeenten. Elke respectabele gemeente prijst hierbij zichzelf aan als beste gemeente om zich als bedrijf te vestigen. Oldambt zou dit voorbeeld gemakkelijk over kunnen nemen.
Helemaal als grensgemeente en "Poort tot Holland" missen wij hier m.i. een behoorlijke, relatief goedkope en eenvoudige marketing slag! Hier zouden 2- of zelfs 3-talige borden (Ned/Duits/Engels) zéker niet misstaan, aldus Kalse. Kalse, ‘ Het zal er niet meteen storm door gaan lopen maar je treft er misschien wel net de juiste man, op de juiste plaats, op het juiste moment mee. Onbekend maakt onbemind immers”.
Blauwestad
Voor Blauwestad geldt volgens Kalse eigenlijk hetzelfde; enkel de reclame-uiting mbt het huidige zandsculpturenfestival verwijst momenteel naar de aanwezigheid van Blauwestad. Geen enkele uiting dat er prachtige kavels, aan het water, in een uniek natuurgebied te koop zijn. Sterker nog; zelfs IN Blauwestad zie je nergens dit soort uitingen. Juist nu er veel toeristische activiteiten (Waterweekend, Zandsculpturen, Puravida, enz enz) plaatsvinden en Blauwestad veel (toeristische) bezoekers ontvangt. Nu is Blauwestad natuurlijk meer een zaak voor de Provincie om zoiets op te pakken, maar toch ook van vitaal belang voor onze gemeente. Misschien is het, in combinatie met de bedrijfsterreinen een idee voor een nieuwe promotie/verkoop-campagne?
Digitaal
Een nieuwe promotie/verkoopcampagne zou bijvoorbeeld ook heel goed digitaal kunnen, als onderdeel van de gemeentelijke site en zo mogelijk in samenwerking met de betrokken makelaars ondersteund kunnen worden. Daar zouden bijvoorbeeld op een plattegrond alle beschikbare percelen (zowel de bedrijfsmatige als particuliere) inzichtelijk gemaakt kunnen worden met mogelijken een (foto-)overzicht van de diverse beschikbare winkelpanden in de binnenstad. Een uitleg en een voortgang mbt herstructurering van onze binnenstad zou wellicht zelfs de verkoopkansen kunnen vergroten en (co-)financiering vanuit het binnenstadsfonds kunnen gerechtvaardigen. Kalse heeft zijn ideeen voorgelegd aan verantwoordelijk wethouder Laura Broekhuizen.